17 de setembre 2017

Bella, ciao



M'he alçat ben d'hora, de matinada,
oh, bella, ciao; bella, ciao; bella, ciao…,
m'he alçat ben d'hora, de matinada,
i m'he topat amb l'enemic.

Porta'm on vagis, tu, partisana,
oh, bella, ciao; bella, ciao; bella, ciao…,
porta'm on vagis, ai!, partisana,
ans que em mori sola aquí.

I si em moria entre els teus braços,
oh, bella, ciao; bella, ciao; bella, ciao…,
i si em moria, entre els teus braços,
obre un sot i enterra-m'hi.

Un sot a l'ombra d'algun dels arbres,
oh, bella, ciao; bella, ciao; bella, ciao…,
un sot a l'ombra d'algun dels arbres
que floreixen cada abril.

I aquells que passin prop del meu arbre,
oh, bella, ciao; bella, ciao; bella, ciao…,
i aquells qui passin prop del meu arbre
es recordaran de mi.

Que a sota l'ombra d'aquest bell arbre,
oh, bella, ciao; bella, ciao; bella, ciao…,
hi jeu l'amor d'una partisana
morta per la llibertat!